Jo, men har svårt att tänka mig att de skulle välja att göra så på egen hand. Lite typ som om en svensk uppvuxen med volvo och köttbullar och så skulle välja att på egen hand leva som... tja, låt oss säga kines. Bra mycket större chans att man väljer att göra det just för att bättre kunna passa ihop med någon man är kär i - och även då så bör det i de flesta fall handla om en uppblandning av kulturen - magikern lär sig en del om mugglarvärlden, mugglaren lär sig en del om magivärlden, och tillsammans skapar de sin egen mix därav. Så jo, så klart det går för en magiker att leva som mugglare, precis som jag skulle kunna välja att försöka leva som kines, men eftersom min huvudsakliga källa för kunskap om Kinas kultur är Mulan skulle jag knappast smälta in så värst bra. Det är ju typ så för magiker, mugglarvärlden är en helt annan kultur och det är inte bara att flytta in i en lägenhet och automagiskt smälta in. För att faktiskt kunna smälta in i mugglarvärlden så får man jobba rejält på det.
Sen så tror jag som sagt att elektriska apparater nog mycket väl kan fungera runt magiker, för en enskild magikers bostad lär inte direkt klassas som "starkt magiskt fält", men det är ju inte bara att elektricitet och magi kan krocka som gör det svårt för en magiker att leva som mugglare.