Fattar ingenting om SH

Här ställer ni frågor om rollspelet och allt annat ni vill ha svar på, oavsett vad saken gäller. Allt ifrån hjälp med skolarbeten till datorsupportfrågor och filosofiska spörsmål. :)
Kategoriregler
Se om en liknande fråga den du vill ställa finns här (eller i det andra forumet), innan du ställer en fråga om rollspelet! Läs också FAQ, Regler samt Internetrollspelande för Newbies innan du ställer en fråga om något som rör SH. Det mesta finns nämligen besvarat där. Frågor om hemsidan/forumet/IRC ställs i Reparo! Frågor om Hogwarts ställs i det andra forumet.
Skriv svar
PeopleAndMe
Spöke
Spöke

Fattar ingenting om SH

Inlägg av PeopleAndMe » 01 jan 2011, 18:25

(Säg inte att jag ska gå till FAQ, för det har jag redan gjort)
Hejsan. ;-)
Jag har precis fått min karaktär Meredith LakeHill godkännd. Och jag vill självklart komma in i själva "rollet" nu. Men grejen är att jag inte fattar något alls med SH överhuvud taget.
Så kan någon förklara för mig;
*Vad som är vad i Diagongränden
* Hur ON delen och rollspelet fungerar
* Vilken sida man rollar på (Startsidan, Forum1, Forum 2 eller gamla forumet.
Ni skulle vara små änglar om ni kunde hjälpa mig med detta :)

Kram. O_o

Gaya
Durmstrangrektor
Durmstrangrektor
Kontakt:

Re: Fattar ingenting om SH

Inlägg av Gaya » 01 jan 2011, 18:59

Hemsidan är där den mesta av infon ligger, där man kan se vilka betyg karaktärer har, vilka karaktärer som hör ihop med en viss spelare, osv.
Forum1 är där det mesta av spelandet hamnar, eftersom Hogwarts-forumen ligger där.
Forum2 är där övrigt spelade ligger, dvs allt som inte är Hogwarts - den brittiska magivärlden, Beauxbatons och Durmstrang, och övrigt.
Gamla forumet är, som titeln antyder, gammalt. Det är inget vi använder oss av längre, utan det ligger bara kvar som SH-historia.

ON är allt som händer i spelet. Det går helt enkelt till så att vi alla skriver små berättelser om vad våra karaktärer tänker, känner och gör. Sedan låter nästa person sin karaktär fortsätta på vad den första karaktären gjorde, och så vidare. Traxy har skrivit en rätt bra introduktion till internetrollspelande.

Frågan "Vad som är vad i Diagongränden" är jag inte säker på att jag förstår. I forumet Diagongränden finns infotrådar om de olika butikerna, som beskriver rätt bra vad de sysslar med.

Sen tycker jag faktiskt FAQ är bra och det kan vara bra för dig att ta dig en till titt på den - närmare bestämt det som står under rubriken "Nykomling".
http://www.svenskahogwarts.com/faq/nykomling.php#D1

PeopleAndMe
Spöke
Spöke

Fattar ingenting om SH

Inlägg av PeopleAndMe » 02 jan 2011, 19:25

Okej. FAQ var ganska bra, men jag förstod inte riktigt. Tack. :)

Skriv svar