Bus?

Här ställer ni frågor om rollspelet och allt annat ni vill ha svar på, oavsett vad saken gäller. Allt ifrån hjälp med skolarbeten till datorsupportfrågor och filosofiska spörsmål. :)
Kategoriregler
Se om en liknande fråga den du vill ställa finns här (eller i det andra forumet), innan du ställer en fråga om rollspelet! Läs också FAQ, Regler samt Internetrollspelande för Newbies innan du ställer en fråga om något som rör SH. Det mesta finns nämligen besvarat där. Frågor om hemsidan/forumet/IRC ställs i Reparo! Frågor om Hogwarts ställs i det andra forumet.
Skriv svar
Isbjörn
Spöke
Spöke

Bus?

Inlägg av Isbjörn » 03 maj 2011, 20:06

Hej igen! Jo, nu är det så att jag tänkte introducera min första karaktär, Liam Borchardt, med ett litet bus på Hogwarts-Expressen. Meningen är att han helt enkelt kastar en stinkbomb. Om detta nu är okej så undrar jag lite mer om just stinkbomber... Kastar man dem? Hörs det något, typ som ett "BOM", eller är det tyst? :oops: Ganska konstiga frågor egentligen, jag vet. Och om någon undrar är det nödvändigt att han gör det, för när han har... kastat den eller vad man nu gör, springer han in i en random kupé för att gömma sig från lukten, plus för att inte bli upptäckt. I den kupén sitter en tjej som i framtiden kommer att bli en av hans absolut bästa vänner, och ja, jag har redan pratat med ägaren av den karaktären. Tack på förhand! :D

Traxy
Spelledare & Admin
Spelledare & Admin
Segar t.o.m.: 24 dec 2016
Kontakt:

Re: Bus?

Inlägg av Traxy » 04 maj 2011, 12:06

Stinkbomber har vi aldrig sagt något om och aldrig lagt oss i så det är inga problem så sett. Om man nu kastar dem och ifall det låter är en annan femma - det har nog Rowling aldrig sagt något om. Eftersom man säger "kasta" så skulle jag tro att det är någon sorts kulor eller liknande som man just kastar på golvet för att de ska brista och sprida sin stank, så det beror väl lite på hur mycket det låter när de träffar golvet? Kanske inte mer än ett "puff!" eller liknande. *gissa*

Isbjörn
Spöke
Spöke

Inlägg av Isbjörn » 04 maj 2011, 14:24

Hehe, okej... ^^ Men jag skriver väl bara på, så får vi se hur det går.

Totoro
Magibefolkning
Magibefolkning
Borta t.o.m.: 04 dec 2014
Segar t.o.m.: 04 dec 2014

Inlägg av Totoro » 28 maj 2011, 11:40

de kanske liknar mugglar-stinkbomber? Inte för att jag vet exakt hur man kastar dem och så, men de finns iaf, för folk på min skola brukar ha roligt med att slänga sådana i korridorerna ibland ;)

Skriv svar