Här ställer ni frågor om rollspelet och allt annat ni vill ha svar på, oavsett vad saken gäller. Allt ifrån hjälp med skolarbeten till datorsupportfrågor och filosofiska spörsmål. :)
Forum rules
Se om en liknande fråga den du vill ställa finns här (eller i det andra forumet), innan du ställer en fråga om rollspelet! Läs också FAQ, Regler samt Internetrollspelande för Newbies innan du ställer en fråga om något som rör SH. Det mesta finns nämligen besvarat där. Frågor om hemsidan/forumet/IRC ställs i Reparo! Frågor om Hogwarts ställs i det andra forumet.
Post Reply
yoshi

Post by yoshi »

Jag har en liten fråga, varför är det bara lärare som får ha en egen avatar/bild? Varför får inte vanliga elever ha en egen avatar/bild, för det skulle jag tycka var bra.

Traxy
Spelledare & Admin
Spelledare & Admin
Segar t.o.m.: 24 Dec 2016

Re: Avatar

Post by Traxy »

För att NÅGOT ska man väl få ha som tack för att man ställer upp och ger lektioner? ;)

I Forum2 får man dessutom även ha egen avatar när man har en magivärldskaraktär, har jag för mig. :)

Angfiel
Spelledare & Admin
Spelledare & Admin

Post by Angfiel »

Yes, i forum2 gäller det att man får ha egen avatar när man har en magivärldskaraktär. Man får en DS-sköld när man skaffar en Durmstrang-karaktär också :)

yoshi

Post by yoshi »

Okej :)

yoshi

Post by yoshi »

Men om man vill bli lärare, kan man ha en karaktär som är lärare, och resten vanliga elever? Kan eleverna också ha visningsbilder då?

(Jag har föresten sökt som lärare, och min karaktär som jag spelar på nu (kate hale) står som inaktiv, trots att jag spelar aktivt varje dag nu. Går det bra att söka ändå? Så de som tar emot ansökningen inte tror att jag inaktiv?)

Angfiel
Spelledare & Admin
Spelledare & Admin

Post by Angfiel »

Det är din användare yoshi som får ha en visningsbild/avatar, du har samma avatar oavsett vilken karaktär du spelar.
Givetvis kan man ha både lärare och elever och magivärldskaraktärer osv. samtidigt.

Att en karaktär står som inaktiv beror ofta på att den 1) inte ändrats på hemsidan på ett tag eller 2) att du inte spelat med din karaktär på några månader. Vid nästa koll borde det framgå tydligt att du är aktiv med din karaktär :)

Det är TraXy som tar emot anmälningarna och det är hon som aktivitetskollar på Hogwarts så hon vet nog hur aktiv du är redan, det är inget du behöver oroa dig för.

yoshi

Post by yoshi »

Okej, tack så mycket för hjälpen, det här har jag gått och grubblat på länge! :)

Post Reply