Vem vill hjälpa med årets julmys?

Här ställer ni frågor om rollspelet och allt annat ni vill ha svar på, oavsett vad saken gäller. Allt ifrån hjälp med skolarbeten till datorsupportfrågor och filosofiska spörsmål. :)
Kategoriregler
Se om en liknande fråga den du vill ställa finns här (eller i det andra forumet), innan du ställer en fråga om rollspelet! Läs också FAQ, Regler samt Internetrollspelande för Newbies innan du ställer en fråga om något som rör SH. Det mesta finns nämligen besvarat där. Frågor om hemsidan/forumet/IRC ställs i Reparo! Frågor om Hogwarts ställs i det andra forumet.
Skriv svar
Gaya
Durmstrangrektor
Durmstrangrektor
Kontakt:

Vem vill hjälpa med årets julmys?

Inlägg av Gaya » 08 nov 2011, 20:59

Som ni kanske vet har jag de två senaste åren räknat ner dagarna till julen i form av julkalendrar som postas i Perrongen här på forum2... (Om du missat det kan du kika på dem här: Decembermys 2009 och Decembermys 2010.) Förra året blev inte riktigt som jag önskat, men tack vare Leffe slutfördes det i alla fall.

Det här med julkalender är dock rätt mycket jobb, och jag välkomnar därför all hjälp jag kan få. Hur tror du att just du kan hjälpa till att lysa upp decembermörkret för dina medspelare? Det behöver egentligen inte vara särskilt avancerade grejer, det mesta brukar uppskattas. Vad är just du bra på som du kan dela med dig av? Förra året fick jag bland annat hjälp av Leffe, som pluggar till lärare, att skriva en liten text om hur man gör lektioner roliga. Safir, som nog är vår mest erfarna lajvare, berättade lite om några knep för att irl-spela sina karaktärer... och så vidare. Om du har något i ditt liv som du tror andra skulle kunna dra nytta av är du jättevälkommen att skriva om det.

Något som också uppskattas är berättelser, diktor, och sagor... eller olika pyssel. Till exempel kan nämnas att jag vet ett par sidor som kan hjälpa till att sätta ihop korsord, men då behöver jag först hjälp att hitta ord och lagom svåra ledtrådar till det också... :) Recept på julmat och godis tas också gärna emot.

Tips på tävlingar vi kan utföra, eller folk som vill hjälpa till att göra priser eller leka domare... go ahead.

Något annat väldigt bra är roliga länkar. Vet du någon jättebra sida för att göra en bild av din karaktär, har du något jätteroligt spel att fördriva tiden med, eller något roligt att läsa, eller kul litet filmklipp... ge mig länkarna så har jag alltid någon backup. ;)

Sist, men absolut inte minst... julhälsningar. Det här är något som jag vill ha från så många som möjligt. Tidigare år har jag bara kört på de med officiella positioner ON/OFF (spelledare, hattar, ehf, osv), men i år tänkte jag öppna upp det för alla, oavsett hur "viktig" man är på SH, eller hur länge man varit med. Bara spela in en hälsning och skicka till mig.

Du får jättegärna skicka en lång hälsning om du vill prata en liten stund, om du har mycket att säga, eller om du vill sjunga en liten sång. Om du gör en sådan lite längre hälsning vill jag dock gärna att du skickar en kort variant också, på femton sekunder eller mindre. Viktigt att få med i hälsningen, oavsett om den är lång eller kort, är ditt användarnamn, så att alla vet vem det är som pratar. :)

Hur får man tag i Gaya då om man vill hjälpa till med det här? Helst pratar jag ju på irc, men det går också bra att skicka PM här på forumet, eller skicka brev till gayachan+sh@gmail.com... jag kan till och med övertygas att hoppa in på skype, eller så kan man hitta mig här i Norrköping... men tvivlar lite på att någon skulle komma hit bara för att planera julkalender... :tihi

Går också att posta i den här tråden om man har några frågor eller annat, men helst inga direkta spoilers för vad du ska göra... roligast är ju om det blir lite överraskningar i december. :)
Senast redigerad av 2 Gaya, redigerad totalt 21 gång.

Gaya
Durmstrangrektor
Durmstrangrektor
Kontakt:

Re: Vem vill hjälpa med årets julmys?

Inlägg av Gaya » 22 nov 2011, 17:30

Jag postade den här tråden i början av månaden för att ge alla en liten chans att börja klura lite... men nu börjar december närma sig, så... snälla, om du tror du kan knåpa ihop något så kommer det uppskattas väldigt! :)

Och än en gång: alla är välkomna att spela in julhälsningar i år!

Jessikeria
Spöke
Spöke

Inlägg av Jessikeria » 23 nov 2011, 07:29

Rebbi och jag har en lucka på G, hon skickar in den så fort vi är klara :D

Beael
Spöke
Spöke

Inlägg av Beael » 26 nov 2011, 13:33

Jag, Aprikos och MissJinx har skrivit några HP-jullåtar som vi tänkte spela in, så antingen sätts de ihop till en lucka eller tre skilda. :)

Traxy
Spelledare & Admin
Spelledare & Admin
Segar t.o.m.: 24 dec 2016
Kontakt:

Inlägg av Traxy » 28 nov 2011, 13:32

Jag tycker att jag och Leffe skulle kunna ställa upp med något Merulafiskigt som vi har på lager. :look

Gaya
Durmstrangrektor
Durmstrangrektor
Kontakt:

Inlägg av Gaya » 28 nov 2011, 17:48

Eftersom jag fått lite frågor om det där med julhälsningarna så tänkte jag utveckla lite.

Jag vill ha en kort julhälsning från så många som möjligt på SH. Typ alla. Har du en mikrofon till din dator tycker jag du ska spela in en liten snabb julhälsning.
Jag har satt en gräns på femton sekunder på de här snabbisarna, för att jag vill kunna få in så många som möjligt i en och samma fil.
Vad du behöver få med är ditt nick på SH och någon slags önskan om välgång, vare sig det är god jul, trevlig hannukah, kul kwanzaa, coolt midvintersolstånd, gott nytt år, eller whatever.

Om du vill prata av dig lite mer, läsa en dikt, sjunga en sång eller något annat kul får du jättegärna göra det också, men det får bli i en annan fil i så fall. Där finns dock inga längdbegränsningar... så det hoppas jag många drar nytta av. :)

(Behöver du hjälp att spela in så kan du fråga mig så lovar jag att göra mitt bästa för att hjälpa till.)

När du spelat in din fina hälsning, skicka den till gayachan+sh@gmail.com

Tänkte också göra ett till försök att efterlysa hjälp till att konstruera korsord. Även om du inte har så mycket tid/ork skulle det hjälpa mig massor om du tog dig tid att skicka mig ett par-tre ledtrådar. Liksom, du kan ju skriva ledtrådar om dina egna karaktärer/släkter och skicka till mig (helst bör det ju vara ledtrådar som går att hitta svaret på någonstans på SH)... om några gör det så blir det mer pyssel åt folket i slutänden! ;)
Senast redigerad av 1 Gaya, redigerad totalt 21 gånger.

Gaya
Durmstrangrektor
Durmstrangrektor
Kontakt:

Inlägg av Gaya » 15 dec 2011, 23:20

Och, eftersom jag glömde säga det tidigare...

...sista chansen att skicka in en längre julhälsning är den 22 december.
...sista chansen att skicka in en snabbis är den 23 december.

Jag tar dock hemskt gärna emot hälsningar innan dess också...

Gaya
Durmstrangrektor
Durmstrangrektor
Kontakt:

Inlägg av Gaya » 31 okt 2012, 19:36

Okej, bumpar de här ämnet för att nämna 2012 års julkalender, som jag nu börjat planera.

Så, gott folk, peta hemskt gärna till mig om ni tror ni har något att bidra med.

Börja även gärna tänka på julhälsningar. Om möjligt skulle jag vilja ha flera små mini-podcasts med SH:are som pratar om året som varit, SH och HP i allmänhet, och julen, så känner du dig på humör för något sånt skulle det vara väldigt kul.

Men mest av allt så... ja, jag vill bara påpeka för folk att julkalendern är på gång igen, jag ligger i planeringsstadiet och tar gärna emot hjälp. :)

Gaya
Durmstrangrektor
Durmstrangrektor
Kontakt:

Inlägg av Gaya » 16 nov 2012, 13:03

Ja, jag spammar lite kanske. :look

Hur som helst, jag tar fortfarande tacksamt emot om någon vill hjälpa till och hitta på något till en lucka, så om du tror att du kan hitta på något, peta gärna på mig så kan vi bolla idéer. :)

Jag har också bestämt mig för att ha med lite intervjuer i årets julradio, och har gärna med rätt många i det här, så om du kan tänka dig att bli lite intervjuad, säg till mig så fixar vi det.

Foxears
Hogwartsrektor
Hogwartsrektor
Borta t.o.m.: 07 dec 2014
Segar t.o.m.: 10 dec 2014

Inlägg av Foxears » 16 nov 2012, 15:28

Jag hjälper gärna till med någonting om jag kommer på saker. Om du behöver hjälp är det bara att haffa mig på Skype. Jag har inte så mycket tid att göra nåt jätteprojekt kanske, men har inget emot att idébolla och sånt om det behövs. :)

Smurfan195

Inlägg av Smurfan195 » 17 nov 2012, 12:42

Same as Foxears!
Om det finns något jag kan hjälpa till med som du vet om gör jag gärna det men jag har inte tid för något megastort, jag ska också försöka tänka lite och se om jag kommer på några bra idéer till kalendern :D

Sockerpuff
Borta t.o.m.: 27 nov 2014
Segar t.o.m.: 31 jan 2015

Inlägg av Sockerpuff » 22 nov 2012, 11:45

Skickar in en julhälsning så fort min dator är igång igen ^^
Sen hjälper jag gärna till med någonting, så ja, som Foxears :)

*gos*

Garzion

Inlägg av Garzion » 06 dec 2012, 12:59

Jag planerar också att skicka in en julhälsning.

Jag kan bli intervjuad eller hjälpa till med någonting litet om det behövs! c:

Skriv svar