Human resorces på TDM?

Här ställer ni frågor om rollspelet och allt annat ni vill ha svar på, oavsett vad saken gäller. Allt ifrån hjälp med skolarbeten till datorsupportfrågor och filosofiska spörsmål. :)
Kategoriregler
Se om en liknande fråga den du vill ställa finns här (eller i det andra forumet), innan du ställer en fråga om rollspelet! Läs också FAQ, Regler samt Internetrollspelande för Newbies innan du ställer en fråga om något som rör SH. Det mesta finns nämligen besvarat där. Frågor om hemsidan/forumet/IRC ställs i Reparo! Frågor om Hogwarts ställs i det andra forumet.
Skriv svar
Foxears
Hogwartsrektor
Hogwartsrektor
Borta t.o.m.: 07 dec 2014
Segar t.o.m.: 10 dec 2014

Human resorces på TDM?

Inlägg av Foxears » 14 apr 2012, 05:05

Så det här är läget för min avdelningschef Lucas Eisenhower (Magisk transport). Han har fått en personlig assistent Carly Capell (Lollan), men han har själv inte varit med och intervjuat henne. Grejen är att han och Capell är fruktansvärt olika människor och har väldigt olika värderingar och kommer antagligen gå skit ihop. Nu är alltså frågan, vart ska Lucas (om han känner att han behöver) vända sin ilska mot att ha fått denna assistent? Kan han avskeda henne hux flux, eller har hon en specifik anställningsperiod? Var ska han kräva att själv få intervjua framtida personer för jobbet? På vanliga företag finns det ju en personalavdelning, men vad jag vet så har inte TDM det. Så vem är motsvarigheten till "the idiot at human resorces" som Lucas kan svära om för sin fru när han kommer hem på kvällen?

Angfiel
Spelledare & Admin
Spelledare & Admin

Re: Human resorces på TDM?

Inlägg av Angfiel » 14 apr 2012, 21:35

Jag har funderat på detta sen jag läste det och tänker återkomma med ett svar när jag funderat vidare lite till om det är okey :)

Foxears
Hogwartsrektor
Hogwartsrektor
Borta t.o.m.: 07 dec 2014
Segar t.o.m.: 10 dec 2014

Re: Human resorces på TDM?

Inlägg av Foxears » 15 apr 2012, 06:14

Absolut, inga problem :) Tänkte bara försäkra mig om att det hade blivit sett när frågan kom upp i tankarna igen.

Skriv svar