Starta företag?

Här ställer ni frågor om rollspelet och allt annat ni vill ha svar på, oavsett vad saken gäller. Allt ifrån hjälp med skolarbeten till datorsupportfrågor och filosofiska spörsmål. :)
Kategoriregler
Se om en liknande fråga den du vill ställa finns här (eller i det andra forumet), innan du ställer en fråga om rollspelet! Läs också FAQ, Regler samt Internetrollspelande för Newbies innan du ställer en fråga om något som rör SH. Det mesta finns nämligen besvarat där. Frågor om hemsidan/forumet/IRC ställs i Reparo! Frågor om Hogwarts ställs i det andra forumet.
Skriv svar
Klarabara
Magibefolkning
Magibefolkning
Kontakt:

Starta företag?

Inlägg av Klarabara » 08 apr 2013, 08:51

Hur startar ens karaktär ett eget företag? Jag har nämligen tänkt mig att min nästa MVK:are ska äga ett café i diagongränden. Vem ska man skicka in ansökan till?

Tack på förhand för svaren :)

Foxears
Hogwartsrektor
Hogwartsrektor
Borta t.o.m.: 07 dec 2014
Segar t.o.m.: 10 dec 2014

Re: Starta företag?

Inlägg av Foxears » 08 apr 2013, 19:42

Om personen redan äger ett café när du ska skapa karaktären så skickar du in i namnansökan "Yrke: Ägare till cafét [namn på cafét]". Så det är inte svårare än så.

Om du redan har en MVK som ska starta ett café så vet jag inte så mycket om det, men jag antar att man måste skriva om sin bakgrund. Det var i alla fall svaret som jag fick när jag frågade vad som behövdes för att uppgradera min advokatlärnling till advokat.

systerklister
Segar t.o.m.: 01 jan 2017
Kontakt:

Inlägg av systerklister » 08 apr 2013, 22:41

MSL (alltså Angfiel) borde du skicka din ansökan till antar jag :)

Klarabara
Magibefolkning
Magibefolkning
Kontakt:

Inlägg av Klarabara » 09 apr 2013, 16:10

Okidoki, tack så mycket :)

Skriv svar