Beauxbatons rektor Svarar

Här ställer ni frågor om rollspelet och allt annat ni vill ha svar på, oavsett vad saken gäller. Allt ifrån hjälp med skolarbeten till datorsupportfrågor och filosofiska spörsmål. :)
Kategoriregler
Se om en liknande fråga den du vill ställa finns här (eller i det andra forumet), innan du ställer en fråga om rollspelet! Läs också FAQ, Regler samt Internetrollspelande för Newbies innan du ställer en fråga om något som rör SH. Det mesta finns nämligen besvarat där. Frågor om hemsidan/forumet/IRC ställs i Reparo! Frågor om Hogwarts ställs i det andra forumet.
Skriv svar
SPELLEDARRÅDET
Födelsedagsbarn!
Födelsedagsbarn!
Kontakt:

Beauxbatons rektor Svarar

Inlägg av SPELLEDARRÅDET » 04 feb 2008, 01:55

Här ställer ni korta, enkla frågor (som förmodligen har korta, enkla svar) till BEAUXBATONS REKTORER. Detta är istället för att skicka PM till Lily.

Exempel: Får jag ha en elev på BB? Hur ser skolområdet ut?

Gaya
Durmstrangrektor
Durmstrangrektor
Kontakt:

Re: Beauxbatons rektor Svarar

Inlägg av Gaya » 23 jan 2016, 07:06

Jag undrar lite om schema på BB... inte nödvändigtvis att ha ett exakt schema (även om sånt är kul så är det definitivt inte nödvändigt), utan mer... när serveras måltiderna (jag är särskilt nyfiken på frukosten)? Hur långa är dagarna, på ett ungefär? Hur mycket fritid har eleverna? Hur länge får man vara ute på kvällarna? :)

Traxy
Spelledare & Admin
Spelledare & Admin
Segar t.o.m.: 24 dec 2016
Kontakt:

Re: Beauxbatons rektor Svarar

Inlägg av Traxy » 29 jan 2016, 22:16

Enligt ett gammalt schema som Spirry satte ihop en gång så ser det ut så här:
Spirry skrev:Bild

Efter noga uträknande kom jag fram till att varje ämne borde ha 3 timmars lektionstid per vecka, sen när jag fått ut alla lektioner kom jag på att det inte alls stämde eftersom franska skolelever går i skolan på lördagar vad jag minns. Onsdageftermiddagar är lediga eftersom i vanliga fall(dvs IRL) ägnas dessa eftermiddagar för katolska barns del till kristendomsundervisning. Eftersom nu lördagarna blev tomma tänkte jag att det är då man ägnar sig åt fritidsaktiviteter, fast en del aktiviteter kanske hålls på kvällarna andra dagar också. Och söndagförmiddag är föreningstid då man umgås med sitt elevsällskap.
Men jag vet inte, det kanske har ändrat sig OFF sedan september 2009? :look (Årskursansvariga är ju avskaffade, om inte annat.)

Skriv svar