Magiskolornas trekamp? Confundusveckan?

Har Dobby varit framme och "hjälpt till" på hemsidan eller i forumet eller på IRC? Rapportera fel här, eller ge förslag till förbättringar!
Kategoriregler
Kom ihåg att ge detaljer! "Det går inte att skicka in prov" ger oss liksom inte någon ledtråd till vad som är fel. Nämn vilken sida det gäller (t.ex. "Slutprovet i FMS-2"), vad du försöker göra när du får fel, och vad felet består av (ev. felmeddelanden som dyker upp). Det gör det mycket enklare för oss att hitta felet och så går det mycket snabbare att åtgärda! Kika i andra forumet för att se att inte samma fråga redan ställts där.
Skriv svar
Zümrüt

Magiskolornas trekamp? Confundusveckan?

Inlägg av Zümrüt » 07 nov 2010, 00:49

Hej! Jag har hört talas om confundusveckan som fanns en gång i tiden, men nu inte längre blir av verkar det som. Vad hände med den? Om det helt enkelt är så att ingen har tid att ordna med den, så skulle jag kunna göra det :) . För den verkade vara riktigt rolig om man säger så.

Mitt andra förslag till förbättring av SH är att Hogwarts, Beauxbatons och Durmstrang skall ordna med Magiskolornas trekamp! Fast den här gången behöver det inte ordnas på just Hogwarts, eftersom det var där det skedde i fjärde boken. Och nya utmaningar för deltagarna! Så länge det finns äldre trollkarlar/häxor på samtliga tre skolor borde det ju gå att ordna någon gång i framtiden, eller? Detta har jag dock tyvärr inte tid att hjälpa till med så mycket, av personliga själ. Men jag kan gärna komma med lite ideér!

Traxy
Spelledare & Admin
Spelledare & Admin
Segar t.o.m.: 24 dec 2016
Kontakt:

Re: Magiskolornas trekamp? Confundusveckan?

Inlägg av Traxy » 07 nov 2010, 01:30

Vi har inte haft tid/lust med Confundusveckan, om sanningen ska fram och dessutom blev vi påminda om det lite för sent för att kunna planera något ordentligt eller ja, förbereda det och sådär. Vi har fixat med saker som gör att någon annan skulle kunna ta hand om det, men vi funderar på att flytta på det till ett annat tillfälle på året då det skulle kunna passa bättre och det ändå inte finns en massa andra påhitt i faggorna. :) Men tack för erbjudandet, då vet vi iaf vem vi kan vända oss till. ;)

Trekamp är något som har diskuterats sedan SH startade och är planerat till någon gång, men det senaste som sades har jag för mig var att vi dels behövde få i gång BB (som ju är i gång nu) men också att vi vill ha fler elever i högre årskurser på Hogwarts, eftersom det bara är sjuttonåringar som ska kunna delta, och sådana har vi alldeles för få av i nuläget att det ska vara kul att ha någon sorts uttagning. För BB+DS har vi sagt att man skulle kunna få spela en tillfällig karaktär i den årskursen eftersom det verkligen inte finns några i tillräckligt hög årskurs än på ganska länge för att det ska funka. Så mja, om folk får upp sina elever förbi femman så finns det ju mer chans att det ska kunna bli av. :)

Zümrüt

Jahopp

Inlägg av Zümrüt » 10 aug 2012, 00:30

Så, då är det alltså bara till att vänta och se då, så att säga. Problemet är att det är svårt att invänta något sådant fantastiskt...
Men som sagt, kontakta mig när ni i styrelsen är redo att bli konfunderade! Jag är redo, och det lär bli extra bra om jag får någon slags titel under mitt användarnamn, typ Confundussamordnare eller något... :look .

Traxy
Spelledare & Admin
Spelledare & Admin
Segar t.o.m.: 24 dec 2016
Kontakt:

Re: Magiskolornas trekamp? Confundusveckan?

Inlägg av Traxy » 10 aug 2012, 12:39

Om något hade ändrats sedan mitt senaste inlägg i den här tråden så hade vi sagt till?

Zümrüt

Väntar.

Inlägg av Zümrüt » 28 aug 2012, 21:53

Javisst, jag väntar tålmodigt på svar SH-moder TraXy :) !

Skriv svar