Angående karaktären:

Har Dobby varit framme och "hjälpt till" på hemsidan eller i forumet eller på IRC? Rapportera fel här, eller ge förslag till förbättringar!
Kategoriregler
Kom ihåg att ge detaljer! "Det går inte att skicka in prov" ger oss liksom inte någon ledtråd till vad som är fel. Nämn vilken sida det gäller (t.ex. "Slutprovet i FMS-2"), vad du försöker göra när du får fel, och vad felet består av (ev. felmeddelanden som dyker upp). Det gör det mycket enklare för oss att hitta felet och så går det mycket snabbare att åtgärda! Kika i andra forumet för att se att inte samma fråga redan ställts där.
Skriv svar
Lou1999
Spöke
Spöke

Angående karaktären:

Inlägg av Lou1999 » 20 dec 2010, 19:09

Hej, jag har ju gjort femtioelva trådar nu, men jag vill ha lite hjälp på traven om min karaktär: Jag förstår inte riktigt hur jag blir sorterad. Kommer det ett mail, eller vad? Och när man rollar, går man in på forumen, eller 'ON'? Jag vill inte rolla i Diagongränden, hur börjar jag rolla då? Tacksam för svar :)
Fast nu märkte jag att det var fel forum .__.

Lou1999
Spöke
Spöke

Re: Angående karaktären:

Inlägg av Lou1999 » 20 dec 2010, 19:18

... :cute

Lollan
Spöke
Spöke

Inlägg av Lollan » 20 dec 2010, 19:36

Hej!
Det verkar som att du inte blivit tillagd i Hufflepuff-gruppen än, men nu har jag fixat det. :)

Hur menar du med att du inte förstår hur du blir sorterad? Du har väl fått ett mejl om att din karaktär blivit godkänd? :) I Forum 1 kan du se under Sorteringshatten - Hufflepuffbakgrunder att din karaktär hamnat i Hufflepuff :) Du kan också spela när din karaktär bli sorterad, det gör du här: http://forum1.svenskahogwarts.com/viewt ... =23&t=1705
Rollspelar gör du mycket riktigt i forumen och alla trådar där du spelar din karaktär är ON. OFF är vi spelare till exempel skriver med varandra. De flesta spel för elevkaraktärer sker i Forum 1. :) Du får börjar rollspela hur du vill, du kan till exempel låta din karaktär gå med i en lektion eller så kan du gå med i en tråd i Hogwarts Skola för Häxkonster och Trolldom, i Hufflepuffs uppehållsrum eller kanske i Biblioteket. :) Om du tittar igenom trådarna så ser du enkelt hur andra rollspelar också :)
Hoppas du förstår lite mer! :)

Om du inte redan fått det så kommer du nog snart få en fadder också som du kan fråga saker :)

/Lollan

Lou1999
Spöke
Spöke

Inlägg av Lou1999 » 28 feb 2011, 19:08

Det är kanske försent nu ( :look ), men jag menade att ajg inte hade blivit tillagd i Hufflepuff-grupen :)

Skriv svar