Personliga meddelanden...?

Har Dobby varit framme och "hjälpt till" på hemsidan eller i forumet eller på IRC? Rapportera fel här, eller ge förslag till förbättringar!
Forum rules
Kom ihåg att ge detaljer! "Det går inte att skicka in prov" ger oss liksom inte någon ledtråd till vad som är fel. Nämn vilken sida det gäller (t.ex. "Slutprovet i FMS-2"), vad du försöker göra när du får fel, och vad felet består av (ev. felmeddelanden som dyker upp). Det gör det mycket enklare för oss att hitta felet och så går det mycket snabbare att åtgärda! Kika i andra forumet för att se att inte samma fråga redan ställts där.
Post Reply
blinken

Personliga meddelanden...?

Post by blinken »

Enda sedan jag började på SH har jag inte kunnat skicka personliga meddelanden från forum2, och bara från forum2. Jag lusläste då FAQ för att försöka hitta ett svar och hittade:
Det finns tre möjliga anledningar till detta; du är inte registrerad och/eller inloggad, administratören har inaktiverat personliga meddelanden för hela forumet, eller så har administratören förhindrat just dig från att skicka personliga meddelanden. Fråga i så fall administratören varför.
Jag hade då även försökt skicka ett PM och fått upp texten
Tyvärr har du inte tillåtelse att använda denna funktion. Du är kanske nyregistrerad och förväntas att delta mer före du kan använda denna funktion.
så jag antog helt enkelt att jag var för ny för att använda den.
Nu är jag inte lika ny längre och även om jag inte har deltagit jättemycket i forum2 tycker jag att jag borde ha rätt att skicka PM. Jag kan inte komma på att jag har gjort något som skulle kunna leda till att jag har blivit avstängd från att skicka PM, men jag kanske har fel? :look

Angfiel
Spelledare & Admin
Spelledare & Admin

Re: Personliga meddelanden...?

Post by Angfiel »

Antagligen så var det för att du inte skrivit något i forumet.. fast jag trodde man ändå kunde skicka PM... lan du det nu när du skrivit några inlägg i forumet eller strular det fortfarande?

Traxy
Spelledare & Admin
Spelledare & Admin
Segar t.o.m.: 24 Dec 2016

Post by Traxy »

Det kan vara att forumens "Nyregistrerad medlem"-grupper är lite olika inställda. När du har fått minst två inlägg godkända i Forum1 så borde du inte klassas som nyregistrerad längre och därmed kunna skicka PM. O0

blinken

Post by blinken »

Det krånglar fortfarande :cry:
Jag har gjort två trådar( den här och en i diagongränden) och skrivit ett inlägg i en tråd men jag har fortfarande inte behörighet att skriva PM i forum2. I forum1 funkar det däremot utmärkt O_o

Traxy
Spelledare & Admin
Spelledare & Admin
Segar t.o.m.: 24 Dec 2016

Post by Traxy »

Pröva nu?

blinken

Post by blinken »

Tack! :love

Post Reply