Gällande Problem I Skapandet Av En Innloggning

Har Dobby varit framme och "hjälpt till" på hemsidan eller i forumet eller på IRC? Rapportera fel här, eller ge förslag till förbättringar!
Kategoriregler
Kom ihåg att ge detaljer! "Det går inte att skicka in prov" ger oss liksom inte någon ledtråd till vad som är fel. Nämn vilken sida det gäller (t.ex. "Slutprovet i FMS-2"), vad du försöker göra när du får fel, och vad felet består av (ev. felmeddelanden som dyker upp). Det gör det mycket enklare för oss att hitta felet och så går det mycket snabbare att åtgärda! Kika i andra forumet för att se att inte samma fråga redan ställts där.
Skriv svar
LordFluff

Gällande Problem I Skapandet Av En Innloggning

Inlägg av LordFluff » 07 jan 2015, 00:29

Ingen aning vart jag skall ställa följande frågor då jag aldrig har skrivit något inlägg förr.

jag försökte skapa ett konto på Forum 1, men detta verkar tyvärr omöjligt då jag av någon konstig anledning verkar ha överskridit antalet försök som man får göra. Det står att jag ska återkomma senare, men efter att ha gjort detta utan framsteg så har jag valt att vända mig till den kaotiska massans vishet. Vad ska göras åt detta problem?

Vidare undrar jag huruvida detta rollspel fortfarande spelas eller om folk har gett upp här?

Jag har skickat ett brev med Uggleposten till Hogwarts, men då jag är osäker på om det kom fram(eller om Ministeriet har snappat upp ännu en av mina ugglor) så tänkte jag ställa frågan även här. Detta betyder att om jag får ett användbart svar här så är det inte av lika stor vikt att få ett en uggla tillbaka.

Angfiel
Spelledare & Admin
Spelledare & Admin

Re: Gällande Problem I Skapandet Av En Innloggning

Inlägg av Angfiel » 07 jan 2015, 10:20

Hej hej!

Jag kan inte svara på den tekniska biten varför forumet skulle bete sig så men kan försäkra dig om att vi fortfarande finns här och spelar :)

Jag petar på TraXy som kan hjälpa till med den tekniska delen också.

Gaya
Durmstrangrektor
Durmstrangrektor
Kontakt:

Inlägg av Gaya » 07 jan 2015, 10:37

Jepp, vi finns här och spelar mer eller mindre aktivt. :)

Några tips som kan vara värt att pröva: det kan vara så att det är något problematiskt med e-postkontot du använder, alternativt ip-adressen du försöker från. Sättet att pröva detta är då genom att använda en annan e-postadress (om du har), alternativt pröva att göra kontot från en dator på annan plats än du normalt använder (t.ex. bibliotek, eller från en mobiltelefon med internetuppkoppling).

Då Angfiel redan hojtat till TraXy så lär hon kolla på problemet också, så om mina rätt grundläggande förslag inte hjälper kommer hon säkert komma med fler lösningar. :)

LordFluff

Inlägg av LordFluff » 07 jan 2015, 14:26

Så, nu fungerade det. vet inte om TraXy gjorde något; om så är fallet så tackar jag.
Måste dock säga att era frågor inte var lätta. Till skillnad från andra hemsidor där man måste skriva in några siffror från en suddig bild så vill eran fråga veta "Om det är söder i alla riktningar, var befinner du dig då". Var tvungen att tänka efter i ett par sekunder.

LordFluff

Inlägg av LordFluff » 07 jan 2015, 14:30

Vet inte vad som hände nu, men tror jag kan ha råkat skapat en till tråd. Om detta har hänt så kan ni plocka bort den.
Har som sagt aldrig postat inlägg förut i mitt liv :look

Traxy
Spelledare & Admin
Spelledare & Admin
Segar t.o.m.: 24 dec 2016
Kontakt:

Inlägg av Traxy » 07 jan 2015, 15:07

Om du har överskridit antalet försök för att registrera dig brukar det bero på att frågan man får längst ner har besvarats felaktigt två gånger. Jag försökte registrera ett konto med namnet FluffLord nu med epostadressen du angav i mejlet som jag fick sent i går kväll och fick svaret "Den angivna e-postadressen används redan av en annan användare." Efter att ha slagit upp kontot så visar det sig att du lyckats registrera dig i dag, för mindre än en timme sedan. ("Återkomma senare" tror jag innebär minst sex timmar eller något sådant.)

Angående om rollspelet fortfarande spelas, det torde en snabbkoll runt omkring i forumen kunna besvara. ;)

Gäst

Inlägg av Gäst » 09 dec 2015, 14:02

Jag lyckas inte logga in! Jag vet inte hur jag gör för att säga det men nu försökte jag såhär...
Jag gjorde ett konto på hemsidan och sedan gjorde jag ett konto på forum 1, men jag kan inte logga int på det! Det står att användaren inte fins. Då försökte jag göra kontot igen men då stod det att användarnamnet redan används. (Av mig alltså för att det stod inte första gången.) hur ska jag göra!?

Traxy
Spelledare & Admin
Spelledare & Admin
Segar t.o.m.: 24 dec 2016
Kontakt:

Inlägg av Traxy » 18 dec 2015, 15:18

Vilket användarnamn gäller det?

Skriv svar