Chloe Evering [Arbetslös - Barn] (Lily)

MAGIVÄRLDSHATTEN
Sorteringshatt
Sorteringshatt
Borta t.o.m.: 04 dec 2014
Segar t.o.m.: 04 dec 2014
Kontakt:

Chloe Evering [Arbetslös - Barn] (Lily)

Inlägg av MAGIVÄRLDSHATTEN » 11 mar 2016, 01:30

Arbetslös (utkastad från Hogwarts för att hon blev gravid)

Chloe Evering spelas av Lily

Cherington

Jag tvingar mig själv att andas lugnt. Jag kan lika gärna passa på att skriva nu. Nu när jag sitter på tåget hem och verkligen måste skriva ner allt för att det inte ska kännas som att jag kommer explodera. Det är så det känns just nu. Massa känslor på en gång som man inte kan styra, och dessutom vet man knappt själv vad man vill.

Jag heter Chloe. Chloe Evering. Tills för ungefär två timmar sedan gick jag på Hogwarts. I Gryffindor. Det gör jag inte längre. Jag vet inte om jag någonsin kommer få återvända dit. Det är ett val av mig i så fall. När jag blir stor. Om jag vill vara lärare. Jag tror inte att jag vill bli lärare. Jag har åtminstone aldrig velat det. Att jag blev relegerad får inte hindra mig från att göra det jag vill. Jag kommer aldrig ge upp.

Jag kanske glömde att säga varför jag blev relegerad. Jag blev gravid. På Hogwarts. Jag har inte ens gjort mina G.E.T prov! Jag kan inte riktigt fatta det. Hur dum var jag? Jättedum. Jag vet att jag var jättedum. Allt gick fel. Nu sitter jag och Eric här på tåget hem. Jag vill inte sluta på Hogwarts. Jag menar, jag ville inte sluta på Hogwarts. Det är lite sent att ändra nu. Nu har det hänt. Hur ofta är det som man får börja igen? Jag antar att det kommer bli en massa fram och tillbaka med ministeriet för att komma på en lösning så att vi kan lära oss innan vi blir myndiga. Kombinerat med föräldraskap. Jag har inte tänkt så mycket på det. Allt kommer bli så annorlunda. Vi kommer bli föräldrar. Femton år. Hur många jag känner har varit med om det? Inga. Jag vet ingen som varit med om det. Säkert kommer de snackas massor om. The Daily Prophet eller någon annan tidning kommer säkert skrivna om det. De vill ju ha scoop som man vill läsa. Man vill läsa saker som inte händer hela tiden. Det blir säkert en förstasidesnyhet eller något.

Ska man hitta något positivt med allt kanske också? Känns som att jag borde göra det.
Så, jag blir mamma. Det är ju roligt. Man slipper tillstånd för att åka till Hogsmeade, det är ju alltid skönt! Kunna åka dit när man vill! Jag kanske inte blir lika fastlåst heller... Fast mamma och pappa har ju ansvaret över mig nu, och med tanke på vad jag har gjort... Jag tror inte att de låter mig göra precis som jag vill utan att fråga om lov. Förhoppningsvis är inte Erics föräldrar lika stränga mot mig. De har sagt att de kan hemundervisa mig med.

Jag tänkte bara... Jag kanske ska berätta lite om mig själv när jag ändå är igång och skriver. För att lätta upp mig själv och slippa fundera på alla problem jag har för en stund. Så... Utseende. Jag är inte jättelång direkt. Under vad man kallar medellängd, även om alla drar iväg olika just nu, så det är ganska svårt att bedöma. Jag ligger på en normalvikt i jämförelse till min längd och det känns skönt. Jag har mörkblont ganska långt hår. Jag har bruna ögon också. Det känns så tråkigt, men andra tycker att jag är fin. Det känns bra när de säger det, även om det inte alltid känns som att det är sant. Jag vill ju att det ska vara sant, så varför kan det inte kännas sant hela tiden?

Jag gillar att se på quidditch. Jag har aldrig varit sådär bra på det, men det har ändå varit roligt att både spela och se på. Jag är annars mer för att vara på marken. Ärligt talat är jag lite höjdrädd, även om det ändå är ganska lugnt. Jag får inte panik, men det är ändå så att det kan kännas som att jag kommer falla ibland. Men jag är modig. Jag gick ju trots allt i Gryffindor och Gryffindor står för mod. Mod är när man vågar göra saker, trots att man är rädd. Det har jag redan gjort flera gånger.
Jag är modig och godhjärtad. Det var övervägande, för jag kom i Gryffindor, men jag har andra egenskaper med. Egenskaper jag känner till, många har andra sagt till mig att jag har. Till exempel är jag ambitiös och flitig. Jag har förstått det med egenskaper och elevhem bättre nu det senaste än när jag började på Hogwarts. Då trodde jag att alla bara hade de egenskaper som elevhemmet förespråkar, men så är det inte. Alla har lite av allt, men vissa är övervägande för sorteringshatten. Så jag har lite av alla egenskaper, bara olika starkt.

Jag gillar att läsa tidningar också. Det är skönt att hela tiden hålla sig uppdaterad, och jag läser Häxornas värld. Jag läser också The Daily Prophet, men det är inte alltid jag får den.

Det var nog allt om mig.
Chloe Evering, Snart mamma